VEEL GESTELDE VRAGEN

INTERNET

Waarom bieden jullie geen 1000Mbits aan?

Technisch gezien is dat voor ons geen enkel probleem. Echter willen wij wel kwaliteit leveren.

Zie het als een 10-baans snelweg. Er komt 1000Mbits (1Gbps) standaard al binnen als je glasvezel neemt. Per "rijstrook" wordt er 100Mbits gebruikt, aangezien je bij ons "maximaal" 800Mbits kunt afnemen blijven er nog "2 rijstroken" over. Over deze "2 rijstroken" kunnen wij dan bijvoorbeeld Interactieve TV leveren, hierdoor blijft ten alle tijden jouw internet verbinding en Interactieve TV gewaarborgd (lees geen blokjes in beeld en/of geen haperende internet verbinding).

Als je een 1000Mbits/1000Mbits verbinding zou nemen, dan zijn alle "10 rijstroken" bezet. Mocht je dan vervolgens ook nog 1, 2 of meerdere Interactieve TV ontvangers hebben dan ga je "filevorming" krijgen met bovenstaande problemen als gevolg.

Tevens is het in de praktijk lastig om netto 1000Mbits te halen. De snelheid die je meet is afhankelijk van vele factoren. Om vanaf de bron naar jouw computer te komen, moet een internet-signaal meerdere route's over de internet snelweg afleggen.

Kan ik mijn e-mailadres behouden?

Indien je beschikt over een provider onafhankelijk adres, zoals Hotmail en Gmail, dan kan dat. Een provider afhankelijk adres van bijvoorbeeld Ziggo kan je niet behouden. KPN biedt de mogelijkheid om tegen een kleine betaling je e-mailadres te behouden. We raden je aan om over te schakelen op een provider onafhankelijk e-mailadres. Zo ben je ook in de toekomst veel flexibeler bij het overstappen. Daarnaast zijn er mogelijkheden om de e-mails die bij jouw 'oude' e-mailadres binnenkomen automatisch te laten doorsturen naar je 'nieuwe' e-mailadres. Op die manier zal iedereen langzaam wennen aan je nieuwe e-mailadres.

Ondersteunen jullie een vast IP adres?

Ja, bij ons krijg je standaard de beschikking over een vast statisch IP adres.

Ondersteunen jullie ook IPv6?

Ja, wij ondersteunen ook IPv6 adressen.

ROUTER

Welke router ontvang ik van Onvi?

Dat verschilt per gebied waar wij leveren. Wij leveren altijd de nieuwste Fritzbox routers. Kijk op de actiepagina van jouw gebied welke router wij leveren.

Kan ik ook mijn eigen router gebruiken?

Ja, je kunt ook je eigen router gebruiken i.p.v. de door Onvi geleverde router. Let wel op dat wij geen ondersteuning kunnen bieden op de niet door ons geleverde routers. Je router moet wel VLAN, IGMP-snooping en Static routes kunnen ondersteunen.

Kan ik zelf de instellingen ook veranderen?

Je kunt de instellingen zelf naar wens aanpassen. Dus je WiFi naam, maar ook je wachtwoord hiervan. Het modem is door ons niet beperkt voor eventuele instellingen.

Is de WiFi Router mijn eigendom?

Ja, de WiFi router die je ontvangt van Onvi is na 12 maanden jouw eigendom. Je hoeft deze dus niet meer terug te sturen naar Onvi.

Garantie FRITZ!Box

Je hebt standaard 24 maanden garantie op de door ons geleverde FRITZ!Box. Mocht deze onverhoopt niet meer (goed) werken, geef ons even een belletje en wij ruilen deze kosteloos voor je om.

TELEVISIE

Hoeveel ontvangers kan ik maximaal bestellen?

Per abonnement kun je maximaal 5 ontvangers afnemen en gebruiken. Helaas is het niet mogelijk om meer dan 5 ontvangers te gebruiken.

Zijn de premiumzenders maandelijks opzegbaar?

Ja onze premiumzenders (FOX Sports International, Ziggo Sport Totaal en Film1) zijn maandelijks aan en/of uit te zetten.

Kan ik FOX Sports Eredivisie ook omwisselen?

Nee, je kunt FOX Sports Eredivisie niet omwisselen voor bijvoorbeeld een ander premium zenderpakket of korting per maand.

Zijn de ontvangers mijn eigendom?

Ja, na 12 maanden zijn de Interactieve TV ontvangers jouw eigendom. Je hoeft deze dus niet terug te sturen.

TELEFONIE

Tarieven en start tarief

Wij kennen geen starttarief. Daarnaast zijn de gesprekstarieven bij ons voor het bellen naar vaste nummers binnen Nederland slechts 2 cent per minuut en naar mobiel 7 cent per minuut.

Kan ik ook meerdere vaste nummers gebruiken?

Ja, wij bieden de mogelijkheid om meer dan 1 vast nummer te gebruiken bij je telefonie.

Kan ik mijn huidige toestel behouden?

Ja, alle reguliere en gangbare toestellen kunnen gebruikt worden.

DECT Telefoon aanmelden op FRITZ!Box

Klik hier voor de handleiding om je DECT telefoon toestellen aan te melden op de FRITZ!Box